Американська компанія Industrial Light & Magic (ILM), що займається створенням візуальних ефектів до фільмів, завжди була на передовій досягненню в галузі комп’ютерної графіки. Заснована в 1975 році Джорджем Лукасом для роботи над першою частиною фільму “Зоряні війни”, компанія відразу ж заявила про себе всьому світу, створивши першу в світі камеру, керовану комп’ютером, ім’я якої VistaVision.

Саме ця камера допомогла втілити бачення Лукаса та подарувала нам незабутні космічні баталії, створення яких раніше вважалося неможливим.
Перший повністю згенерований комп’ютером епізод у фільмі. Перший 3D персонаж. Вперше згенеровані комп’ютером фотореалістичне волосся та хутро. Розробка системи захоплення руху iMocap. Перша повністю згенерована комп’ютером поверхня води. І це лише невелика частина досягнень ILM. Майже кожен із проектів цієї студії стає новим проривом у сфері комп’ютерної графіки і нам пощастило стати свідками створення нової технології під назвою StageCraft, яка, можливо, змінить світ кінематографу назавжди.

Що таке StageCraft? Щоб зрозуміти цю технологію повністю, потрібно повернутись майже на 100 років тому. У 1927 році на зйомках фільму Метрополіс вперше був застосований прийом, званий Рірпроекція. За допомогою проектора та екрана стало можливим поєднувати в одному кадрі зображення, поєднання яких у реальному житті неможливе або незручне для звичайної зйомки. Схематично це так.

Використання рірпроекції відкрило нові можливості для реалізації творчих задумів кіно. У дуже спрощеному варіанті технологія StageCraft – це цифрова версія рірпроекції. Замість проектора та екрана використовуються величезні LED-екрани. Але не все так просто.

У 2013 році на зйомках фільму Облівіон дуже рання версія StageCraft була застосована для того, щоб створити будинок головних героїв у хмарах. На екранах відображалися кадри справжніх хмар, що давало реалістичні відображення, відблиски та рефлекси, що дуже важливо для ілюзії реалізму.

Однак, у 2013 році дана технологія мала велику кількість обмежень. Основною проблемою була неможливість рухати камеру. Будь-який рух камери відразу ж видав, що хмари насправді не об’ємні, і це зруйнувало б глядацьке сприйняття картини. Також, незважаючи на розмір екранів, вони були недостатньо яскравими, тому кіношникам довелося застосовувати світлочутливі цифрові камери, жертвуючи якістю зображення. Але це був лише перший крок Industrial Light & Magic.

У наступних роках технологія StageCraft застосовувалася досить успішно в багатьох кінопроектах. І хоча екрани стали яскравішими, проблема статичної камери так і залишилася. І, швидше за все, StageCraft назавжди була б вузькоспрямованою та дуже специфічною технологією якби не прорив в іншій індустрії розваг.

Зйомки фільму Перша людина

У 2015 році компанія Epic Games випускає ігровий двигун Unreal Engine 4, здатний в режимі реального часу генерувати фотореалістичні зображення. Але найголовніше те, що він творив об’ємні сцени. У Industrial Light & Magic швидко зрозуміли потенціал цієї технології. За допомогою невеликого модуля, який підключається до камери, комп’ютер відстежує її рухи та рухає фон, згенерований за допомогою Unreal Engine. Таким чином, створюється повна ілюзія об’ємного простору, але при цьому камера може вільно рухатися як завгодно операторам. Нарешті, кіносправи отримали можливість використовувати віртуальні фони з будь-якими рухами камери.

Вже в 2016 році «повноцінна» версія технології StageCraft була з величезним успіхом використана на зйомках фільму Книга джунглів, що дозволило значно полегшити знімальний процес та скоротити витрати на постпродакшн.

Цей успіх був багаторазово перевищений у 2019 році під час зйомок серіалу Мандалорець. Майже всі кадри з фантастичних планет всесвіту Зоряних війн було знято з технологією StageCraft.

Дедалі більше кіношників починають цікавитися цією технологією. Unreal Engine теж не стоїть на місці, з кожним роком створюючи все більш реалістичні зображення з меншою витратою ресурсів.

Але StageCraft це не просто просунута версія технології, доступної ще 100 років тому. Це нова унікальна можливість створювати цілі віртуальні світи прямо на знімальному майданчику і, можливо, найголовніше StageCraft набагато дешевше і простіше, ніж давно прийняті хромакеї. Отже, можливо, через 10 років ми перестанемо бачити знайоме всім зелене тло на знімальних майданчиках.

Читайте також
Основні принципи роботи зі студійним світлом